Historia firmy Grela
Nasza historia zaczyna się krótko po zakończeniu II wojny światowej. Choć nie był to najlepszy czas w dziejach gospodarczych świata, Marian Grela, postanowił wybudować w Mełgwi – młyn.
Wkrótce potem, a dokładnie w 1950 roku spełniło się jedno z największych marzeń miłośnika tradycyjnych wypieków, a przede wszystkim mężczyzny o wielkim sercu i pasji – powstała pierwsza
piekarnia pod szyldem ‘’Grela’’.
Tradycja piekarnicza
Firma na tyle dobrze prosperowała, że szczęśliwie udało jej się uniknąć znacjonalizowania przez
ówczesną powojenną władzę. Od samego początku działa więc pod niezmienioną nazwą.
Nie jest tajemnicą, że piekarska historia naszej rodziny, a więc wypracowane przez lata przepisy i
receptury, przechodziły z pokolenia na pokolenie. Marian Grela zaszczepił pasję i miłość do tworzenia
wyrobów piekarniczych wśród swoich dzieci.
Jego synowie i córka podjęła się kontynuacji i rozwijania tradycji rodzinnego biznesu, otwierając nowe
piekarnie nie tylko na terenie Lubelszczyzny, ale także na obszarze Zamojszczyzny oraz Małopolski,
docierając tym samym do szerszego grona miłośników dobrego pieczywa.
W tym okresie wizytówką marki był przede wszystkim chleb, wytwarzany z najlepszych i naturalnych
składników. W naszych piekarniach można było dostać smaczne i różnorodne pieczywo, a przede
wszystkim doskonałe pod względem jakości.
Wyroby spod marki Grela dziś
Rodzinną tradycję kontynuuje najmłodsze pokolenie i obecnie Grela to nie tylko piekarnie, ale także
cukiernie. Pierwszy sklep firmowy oferujący słodkie wyroby powstał w 2000 roku w Chełmie przy ulicy
Wojsławickiej 4⁄5. Wraz z upływem lat nasza firma stopniowo poszerzała swój słodki asortyment. W końcu
w 2010 roku powołaliśmy do życia zupełnie nowy zakład produkcyjny, mieszczący się do dziś przy ulicy
Warzywnej 2a w Chełmie.
Nasza recepta na sukces jest prosta i wymaga jedynie umiejętnego wyważenia trzech składników:
- rodzinnych, tradycyjnych metod wypieku,
- możliwości, które niosą za sobą nowe technologie,
- dopasowania oferty do oczekiwań Klientów.